Reklama zewnętrzna.

Reklama zewnętrzna to termin wywodzący się z języka angielskiego, często noszący nazwę „outdoor advertising”. Jest to reklama, która zostaje umieszczona na zewnątrz poza miejscem zamieszkania potencjalnych odbiorców. Jej podstawowym zadaniem jest zwrócenie uwagi, zainteresowanie konsumenta, gdy ten przebywa poza domem.

Reklama zewnętrzna to doskonały, innowacyjny sposób reklamy. Różniący się od tradycyjnych form reklamy, takich jak radio, prasa, czy telewizja. Coraz częściej tego typu reklamy pojawiają się w Polsce. Możemy je spotkać praktycznie wszędzie. Od umieszczania na ścianach bloków, tablicach ogłoszeń po centra i galerie handlowe. Reklama zewnętrzna to wizualna, elektroniczna komunikacja, która doskonale trafia do potencjalnego klienta, odbiorcy. Może być dopasowana do określonych miejsc, w wyznaczonych porach z treścią zidentyfikowaną do danej lokalizacji wyświetlacza.

Najczęściej reklama zewnętrzna jest przedstawiana na specjalnie wyznaczonych do tego nośnikach reklamy, do których należą między innymi tablice reklamowe, billboardy, citylighty, słupy ogłoszeniowe, może być prezentowana na nośnikach, które są zamocowane na wiatach przystankowych czy kioskach, bądź tablicach elektronicznych, telebimach i tak dalej.

Reklama zewnętrzna najczęściej jest wykonane z siatki winylowej lub pełnego winylu.

Trzeba podkreślić, że reklamy zewnętrzne często podlegają specjalnym regulacją prawnym lub są całkowicie zakazane. Wiele osób uważa, że oszpecają krajobraz, czy zasłaniają widok na architekturę.