Tradycyjne formy reklamy jak ogłoszenia w prasie czy darmowe ulotki nadal mają się dobrze pomimo nastania ery internetu gdzie panuje przekonanie, że jeżeli nie ma cie w sieci, to nie istniejesz. Specjaliści od marketingu wielokrotnie powtarzają, że opieranie wartości marki wyłącznie o jedną formę reklamy jest nieskuteczne i niesie ze sobą ryzyko niedotarcia do wystarczającej ilości odbiorców. Zdanie to tłumaczy po części dlaczego ulotki i inne wydawałoby się przestarzałe formy reklamy nadal cieszą się powodzeniem.
Obecność firmy w Internecie stało się normą i wymogiem, coraz więcej firm decyduje się nawet na prowadzenie firmowego konta na portalach społecznościowych. Z pewnością popularność FaceBooka® pomogła w podejmowaniu na szczeblu decyzji o wydawaniu pieniędzy na taką formę reklamy. Druki reklamowe i kolportaż ulotek nadal jest ważniejszą formą promocji gdy chodzi o określony rynek lokalny. Dlatego tak wiele lokali gastronomicznych czy firm usługowych wciąż korzysta z drukarni i firm zajmujących się dystrybucją. Koszty takiej kampanii reklamowej nie są wielkie i przynoszą realne korzyści.
Promowanie własnych usług przy pomocy ulotek z pewnością nie wyklucza aktywnej walki o klienta online, obie te formy wzajemnie się uzupełniają dzięki czemu można liczyć na większy zysk. Dystrybucja ulotek nadal wielu osobom jest bliższe, ponieważ z tą formą reklamy spotykają się na co dzień, należy jednak pamiętać, że to rynek reklamy internetowej w porównaniu z tradycyjnymi ulotkami jest bardziej perspektywiczny.