Potykacze to bardzo częsta forma reklamy. Są najczęściej spotykane w ciągach pieszych w miastach. Wystawione są na chodnikach, aby przechodnie zauważyli reklamę i skorzystali z usługi lub innej oferty. Ich nazwa wzięła się stąd, że teoretycznie można się o nie potknąć idąc chodnikiem, a omijając je, chcąc nie chcąc, odbiera się przekaz reklamowy.
Potykacze występują w wielu rodzajach. Mogą one być składane, w formie bujaka lub tablicy wiszącej na stelażu. Najczęściej spotykane są potykacze wykonane z wykorzystaniem ramki owz, do której wkłada się plakat lub inny materiał reklamowy. Często spotyka się potykacze do pisania kredą lub flamastrem suchościeralnym. Takie potykacze reklamowe najczęściej stosują kawiarnie, restauracje i bary. Producenci potykaczy reklamowych oferują różne kształty, wielkości, a także kolorystykę, dzięki czemu potykacze można dopasować do kolorów identyfikacji wizualnej firmy czy koloru wystroju siedziby itp. Potykacz reklamowy z przyciągającą wzrok reklamą w atrakcyjnej formie na pewno stanowić będzie efektywne narzędzie promocji.