Telesprzedaż – wady i zalety

Konsultant telesprzedaży zajmuje się głównie telemarketingiem. Do jego zalet możemy zaliczyć:
– daje możliwość dotarcia do dużej grupy odbiorców, niezależnie od miejsca zamieszkania, w stosunkowo krótki czasie;
– firma zyskuje cenne opinie i informacje o swojej ofercie i produktach;
– telemarketing jest sposobem na budowanie kontaktu z klientem;
– pozwala zaoszczędzić pieniądze i czas.

Natomiast do wad zaliczamy:
– niektórzy klienci uważają telesprzedaż za zbyt nachalną reklamę;
– możemy trafić na niewłaściwy moment na rozmowę, co może sprawić, że klient się zniechęci, by ponownie odebrać od nas telefon;
– brak kontaktu twarzą w twarz sprawia, że klientowi jest dużo łatwiej odmówić i zrezygnować z danej usługi;
– niedosłyszenie tego co mówi sprzedawca, brak zasięgu;
– zdarza się, że klientowi nie jest podawana pełna oferta;
– telemarketing wiąże się z tym, że klient musi „tu i teraz” zdecydować czy skorzysta z oferty, nie ma czasu się nad tym dłużej zastanowić;
– wielu klientów woli mieć ofertę w formie papierowej.