Sprzedaż mieszkania – wskazówki
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Na polskim rynku nieruchomości obserwujemy pewien zastój-spowodowany jest on niską dostępnością kredytów (zakończenie programu rządowych dopłat „Rodzina na Swoim”) oraz dużą podażą mieszkań. Mamy więcej oferty lokali na sprzedaż niż zainteresowanych ich kupnem-stąd wiele pustostanów. Sprzedaż mieszkania w Łodzi
czy innym dużym mieście wymaga zaangażowania i dużo cierpliwości, szczególnie jeżeli nie jesteśmy skłonni iść na ugody. Jak przygotować ofertę np. sprzedaży lokum w Łodzi?

Wycena

Określenie realnej wartości mieszkania sprawia problem wielu właścicielom. Większość osób dokonując wyceny swojego mieszkania porównuje ceny lokali z okolicy-nie zawsze jest to dobra metoda. Aby uniknąć przecenienia wartości rynkowej nieruchomości lub zaniżenia ceny-warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. Pośrednik wyceni nasze mieszkanie w taki sposób, że cena nas zadowoli i nie będzie zniechęcała potencjalnych zainteresowanych.

Określenie klienta

Po wycenie-warto zastanowić się nad tym, kto może zainteresować się naszą ofertą, do jakiego klienta chcemy dotrzeć? Weźmy pod uwagę powierzchnię lokalu, liczbę pokoi, rozkład, lokalizację oraz otoczenie. Jednopokojowe mieszkanie w centrum zainteresuje z pewnością młode osoby bez rodziny. Z kolei dwupokojowe lokum o powierzchni 45-55 metrów kwadratowych na osiedlu z palcem zabaw, powinno być adresowane do młodych rodzin z dzieckiem. Zamieśćmy ofertę na popularnych portalach z ogłoszeniami wynajmu-młodzi ludzie często korzystają z tego źródła. Natomiast jeżeli sądzimy, że naszym mieszkaniem zainteresowałyby się osoby w średnim wieku lub starsze-dodajmy ofertę w tradycyjnej gazecie.

Przygotowanie mieszkania

Pamiętajmy, że przy oględzinach lokum przeznaczonego na sprzedaż liczy się pierwsze wrażenie. Dlatego już dodając zdjęcia do internetowej oferty-zadbajmy o ich jakość i odpowiednie oświetlenie lokalu. Nie eksponujemy prywatnych rzeczy-jak ubrania, czy kosmetyki w łazience, schowajmy bibeloty do szaf na czas robienia zdjęć i oględzin przez klientów.