Kluczowe jest pierwsze wrażenie. Strony internetowe muszą być przejrzyste, ciekawe, a przede wszystkim powinny zapadać w pamięć. Aby tego dokonać należy zamieścić na głównej stronie coś, co efektywnie przyciągnie nasz wzrok. Kolejnym krokiem jest łatwość poruszania się po stronie oraz odnajdywanie informacji, po które tu przyszliśmy.

Z pewnością nie raz trafiliśmy na serwis internetowy bądź blog, który przyciągnął naszą uwagę charakterystycznym elementem. Mogło być to zdjęcie, ikonka, tekst lub jedno słowo, gra kolorów, ciekawy motyw, dźwięki bądź filmik video. Niestety potem okazywało się, ze zawartość strony nie spełnia naszych wymagań lub jest nieadekwatna do informacji, które znaleźliśmy na początku. Właściciel tego typu strony spełnił tylko jedno z wymagań prowadzących do osiągnięcia sukcesu strony internetowej – sprawił, że zostaliśmy zaciekawieni. Kolejnym krokiem powinno być pogłębienie tej ciekawości, ale i odnalezienie przynajmniej na część pytań stosownych odpowiedzi.

Jeżeli nasza grafika jest interesująca, a także kompatybilna z zawartymi informacjami w serwisie, a jednak popularność strony jest nikła warto zastanowić się nad stopniem trudności dotarcia do przeróżnych informacji. Może okazać się bowiem, że rozstawienie elementów nie jest zachęcające do penetrowania strony lub po prostu nastręcza trudności odnalezienie się na stronie. Wtedy należy serwis przebudować według standardów gwarantujących większą przejrzystość strony. Jeżeli mamy możliwość przeprowadzenia badań eyetrackingowych to warto ich wyniki wykorzystać do zbudowania idealnego układu strony.

Z biegiem czasu warto inwestować w nowe elementy i aplikacje do zamieszczenia na stronie. Tworzenie stron internetowych to także konsekwentne uatrakcyjnianie serwisu przyczyniające się do zwiększenia odwiedzalności strony. Należy przemyśleć umieszczenie u siebie na stronie: forum, formularza kontaktowego, plików audio i video, newslettera czy linków do innych stron. Do standardowych elementów zaś należą takie podstrony jak: kontakt, o nas, a w tym historia firmy, aktualności, promocje, odnośniki do portali społecznościowych (facebook, nasza-klasa, twitter, myspace) czy najczęściej zadawane pytania przez użytkowników.