Czym charakteryzuje się praca w call center?

Praca w call center nie jest pracą dla każdej osoby. Kandydaci ubiegający się o takie stanowisko powinni przede wszystkim charakteryzować się dużą odpornością na stres, swobodą w komunikacji oraz łatwością w nawiązywaniu rozmowy z osobą, której nie widzą, a przede wszystkim nie znają, co dla niektórych jest barierą nie do pokonania.
Reakcje klientów do, których się dzwoni w ramach pracy w call center są różne, stąd wymagana jest wysoka odporność na stres.
Kolejną ważną rzeczą jest miejsce gdzie wykonywana jest ta praca. Są to otwarte biura, na dużej przestrzeni pracuje bardzo dużo osób, należy poradzić sobie z dużym hałasem. Pracodawcy najczęściej radzą sobie z tym problemem kupując specjalne meble do call center. Zazwyczaj są to biurka zabudowane z trzech stron. Takie rozwiązanie zmniejsza ilość hałasu docierającego z całego biura, dodatkowo zapewnia pewien stopień prywatności, współpracownicy siedzący zaraz obok nie mają wglądu w nasze sprawy służbowe, a przede wszystkim nie widzą danych naszych klientów.