Formy reklamy zewnętrznej
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Reklama zewnętrzna określana też outdoorową swoje miejsce w historii ma już faktycznie w starożytności, gdzie na murach budynków czy też szyldach oberży stawiano teksty czy szczególne herby cechów, aby każdy mógł bez problemu odszukać słuszne miejsce w danym miasteczku czy osadzie. Jednakże to XIX wiek uważa się jako czas narodzin reklamy zewnętrznej w obecnym tego słowa przesłaniu, bowiem to w roku 1835 powstał pierwszy rzeczywisty afisz zewnętrzny w Nowym Jorku, którego wymiary szacowane są na przeszło pięćdziesiąt stóp.

W późniejszych latach i z racji coraz powszechniejszemu wykorzystaniu plakatów zewnętrznych w Stanach Zjednoczonych Ameryki wprowadzono standard Billboardu, tak świetnie popularnego i często wykorzystywanego w nowoczesnych latach. Reklama outdoorowa przybierać może sporo odmiennych form, jakie swoje granice mają wyłącznie w wyobraźni nas samych, albowiem spotykane na co dzień etykiety, reklamówki czy afisze to właśnie znamienite zastosowanie i przystosowanie tego ośrodka przekazu reklamowego.

Reklama zewnętrzna jak wszystko, bezustannie się modyfikuje i ma za zadanie powodowanie tzw. efektu „WOW” u swoich potencjalnych klientów. Wystarczy przejść się do centrum i przespacerować się jedną z głównych ulic, żeby dostrzec w jaki sposób reklamodawcy wpływają na nas i jak stymulują nas do skorzystania z ich propozycji. Oprócz gigantycznych billboardów na domach czy ulotkach rozdawanych na chodnikach coraz to częstsze użycie zdobywają też inne formy reklamy, np. wydzielająca zapachy, czy stosująca najnowsze ekrany LED-owe.

Nie ma wątpliwości, że reklama outdoorowa ma rozległy wpływ na nasz dzisiejszy świat i mimo wielu innych sposobów dotarcia do kontrahenta, ta odmiana identyfikacji ciągle jest jedną z najbardziej lubianych i na masową skalę wykorzystywanych na całym świecie, a z uwagi na jej historię mamy gwarancję, że przed nią jeszcze spora przyszłość i z uwagą możemy obserwować jej dalszy rozwój. Taka reklama bowiem to prawdziwe świadectwo obecnych czasów, które przetrwać może wiele długich lat.